Нова Одеса
офіційний сайт міської ради
Понеділок, 20.05.2024, 20:48

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Політика [29]
Економіка [26]
Суспільство [143]
Свята [16]
Статистика [6]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0

Форма входу

Головна » 2010 » Липень » 15 » ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
10:50
ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ


ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ

Однією з форм діяльності органів юстиції у забезпеченні державної правової політики та невід’ємним засобом захисту прав і свобод людини є здійснення правової експертизи та державної реєстрації нормативно-правових актів. Державній реєстрації на сьогоднішній день в управлінні юстиції підлягають нормативно-правові акти територіальних органів центральних органів виконавчої влади та державної адміністрації, її управлінь, відділів, структурних підрозділів.

Така реєстрація проводиться відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року №493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року №731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (далі - постанова №731) та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та проведення їх державної реєстрації, скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру. Процедура державної реєстрації застосовується щодо нормативно-правових актів будь-якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), якщо в них є одна або більше норм, що:

а) зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації;

б) мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших міністерств, органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.

Зазначена процедура не застосовується до актів персонального характеру; дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми; оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення); якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів; спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм; рекомендаційного, роз’яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз’яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).

Одним із основних напрямів вдосконалення порядку здійснення органами юстиції функції державної реєстрації, є механізм контролю за дотриманням суб’єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів. Існує декілька видів такого контролю.

Так, пунктом 1 постанови №731 органам юстиції, що здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів, надано право перевіряти додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби вимагати подання таких актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях.

Результати проведених перевірок свідчать про те, що до цього часу існує проблема застосування суб’єктами нормотворення незареєстрованих нормативно-правових актів. Такі акти, по-перше, є не чинними, оскільки не проходять державну реєстрацію, по-друге, вони не проходять правової експертизи і, як правило, суперечать законодавству. Аналізи виявлених за результатами перевірок незареєстрованих нормативно-правових актів свідчать про те, що суб’єкти нормотворення врегульовують певні суспільні відносини шляхом прийняття нормативно-правових актів з обмеженим строком їх дії, із перевищенням повноважень, без погодження із зацікавленими органами та з порушеннями вимог діловодства та нормопроектувальної техніки.

В.Єрмолінський, головний спеціаліст Новоодеського районного управління юстиції.

Категорія: Суспільство | Переглядів: 728 | Додав: adam | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вход ]
Пошук

Календар
«  Липень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Нова Одеса © 2024